June 17, 2015

Sendirian..

Untuk ke dua kalinya ramadhan tiba..mama sendirian lagi..sukar  sebenarnya untuk bercerita apatah lagi meluahkan perasaan..

Bukan untuk meminta simpati tapi hanya disini, segala rasa dapat mama luahkan supaya hati tidak terbeban, supaya badan tidak binasa..sekurang kurangnya kelegaan itu akan hadir..

Ramadhan bulan keberkatan. Mama harap mama dapat membuat amal kebaikan, mencari yang wajib, pahala untuk diri mama, utk papa juga dan family kita..rindu sangat pada papa ketika ini..

Kalau papa ada, sekarang pun papa dah fikir dan makan apa ketika sahur nanti sebab papa rajin bangun untuk masak sahur..kekadang mama pun bangun sekali tapi 'melengun' dekat meja makan..sekali dua aje macam tu dan selebihnya, papa akan gerakkan mama bangun bila sahur dah tersedia..

Esok, entah..mama tak pikir nak makan apa ketika bersahur..keseorangan..Qaseh masih kecil.. terasa tak tertelan makanan dalam kerongkong ini..

Ya Allah, rahmatilah suami ku..tabahkan diri hambaMu ini..

1 comment:

nollynasa said...

mama tabah.. insyaallah boleh melaluinya walaupun perit.

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...