March 8, 2014

Tentang Ada dan Tiada

Akhirnya mama on medical leave setelah bertahan hampir seminggu. Papa, mama dengan Qaseh pergi clinic fav doctor papa tu.

Terasa berbezanya saat papa ada dan tiada. Qaseh yang makin menjadi jadinya manjanya. Tak boleh mama dari pandangan mata dia, kalau hilang aje, menangis sampai tak ada suara..

Semalam hari Jumaat, mama pergi office pakai jubah terakhir yang papa belikan semasa raya puasa terakhir yang mama sambut dengan papa. Terima kasih papa. Mama sangat suka jubah tersebut sebab kainnya sedap dan designnya mscam cantik je bila mama pakai. Perasan macam princess.

Alhamdulillah papa, rezeki mama dan Qaseh serta rezeki papa juga walaupun tahun ni mama tak berkesempatan berkongsi secara nyata dengan papa appreciation dari company mama tapi mama tahu papa pasti gembira. Semalam sampul surat yang ditunggu semua orang dah diterima, news pun dah dicircularkan dalam intranet office. Suka atau tidak, rezeki masing-masing kan papa. Papa selalu cakap jangan tamak sebab kadangkala mana ni seakan akan orang yang tamak aje papa kata.

Jaga dari lena sebab burung kecil
papa berkicau tepi telinga hendak menyusu. Dia lena bila dapat hak dia tapi mama dah tak boleh tidur.

Mama nak iron baju lah alang-alang tak boleh tidur. Sekarang mama kena isi masa yang ada bila Qaseh tidur dengan pelbagai kerja yang patut supaya keadaan jadi lebih tersusun sebelum dia nak memerap.

No comments:

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...