June 18, 2015

Tentang Qaseh Dan Aktiviti

Gambar petang tadi kala mama sebuk do dapur..tak lah sibik sangat tapi memang ada kerja di dapur.

Sambil buat keje dekat dapur mengintai  Qaseh sebab sunyi pula tak dengar suara dia..rupa- rupanya dia telah buat "kerja" memunggah laci papa!

Memunggah ok lagi memang boleh mama terima tapi kalau berdiri dalam laci tu hahaha kena jeritan mama secara spontan..aduhaii anak papa ni, bila maraj sebelah kaki aje dikeluarkan..siap buat muka mengejek lagi..

Papa, perangai Q macam papa!

Puasa Pertama - Berbuka

Alhamdulillah, hari ini keluar dari office jam 5 petang, ikut kakak office dari belakang tanpa dia sedari sebab nak elak jalan jammed..nampaknya jalan tak jammed berbanding semalam..hari ni sampai rumah lepas ambil Q dalam jam 6 petang.

Lega rasanya dapat ambil Q awal. Ada PARAM sebelum sampai rumah tapi mama sengaja tak singgah sebab tengok macam ramai sangat dan lagipun berbuka puasa seorang diri, apa lagi nak carikan.

Papa, arini mama berbuka dengan nasi dan ikan bilis yang digoreng  dengan sedikit cili api dan bawang..tak tertelan sangat walaupun itu lauk yg sering kita makan dahulu..lambat juga tadi makan sebab tidurkan Q papa..merengek mengantuk..

Papa, kejap lagi mama kirimkan hadiah yer..moga papa gembira

June 17, 2015

Sendirian..

Untuk ke dua kalinya ramadhan tiba..mama sendirian lagi..sukar  sebenarnya untuk bercerita apatah lagi meluahkan perasaan..

Bukan untuk meminta simpati tapi hanya disini, segala rasa dapat mama luahkan supaya hati tidak terbeban, supaya badan tidak binasa..sekurang kurangnya kelegaan itu akan hadir..

Ramadhan bulan keberkatan. Mama harap mama dapat membuat amal kebaikan, mencari yang wajib, pahala untuk diri mama, utk papa juga dan family kita..rindu sangat pada papa ketika ini..

Kalau papa ada, sekarang pun papa dah fikir dan makan apa ketika sahur nanti sebab papa rajin bangun untuk masak sahur..kekadang mama pun bangun sekali tapi 'melengun' dekat meja makan..sekali dua aje macam tu dan selebihnya, papa akan gerakkan mama bangun bila sahur dah tersedia..

Esok, entah..mama tak pikir nak makan apa ketika bersahur..keseorangan..Qaseh masih kecil.. terasa tak tertelan makanan dalam kerongkong ini..

Ya Allah, rahmatilah suami ku..tabahkan diri hambaMu ini..

Esok Ramadhan

Esok ramadhan..dan esok juga bermula episod kedua..cukup dua tahun berpuasa keseorangan di temani si anak kecil..

Papa, dua ramadhan mama tempuh tanpa papa..rindu kian kalut berterbangan dalam hati, kian kabut dan kabus di mata..

Sangat perit bila berbuka dan bersahur keseorangan tapi mama harap, mama makin kuat untuk mengharunginya tanpa sebutir pun mutiara hadir..

Selamat datang wahai Ramadhan..moga Allah kuatkan semangat ini...tabahkan hati ini..

June 13, 2015

Cerita Q Dan Rindu

Hari ini tanggal 13/06/2015, genaplah usia Qaseh 2 tahun sebulan. "Budak merah mata bulat mulut kecik" papa kata..

Hari ini juga hari terakhir untuk semester pertama Qaseh dalam kelas renang. Hari yang sangat bagus untuk dia sebab nampak dia sangat enjoy bila teacher bagi arahan. Insyallah semester baru bersambung selepas raya -:)

Bulan puasa akan tiba..mmmm kali kedua berpuasa tanpa papa..rindu nak berpuasa macam dulu..rindu abang!! rindu sangat2!!!

June 6, 2015

Undur Kebelakang Seketika..

Lama sungguh tidak mencoret, terasa rindu..

Bulan lepas genap Qaseh dua tahun. Cepatnya masa berlalu..

Popular Posts