April 30, 2014

Hari Lahir Tanpa Dia

Papa, hari ini birthday mama. Mama tertidur tadi tak sedar hari menginjak lagi..

Rasa sedih sangat bukan sebab mama  tak dapat hadiah dari papa tapi sebab tiada lagi ucapan dan ciuman papa di hari lahir mama.

Papa, ia benar benar menyakitkan bila menyambut hari lahir tanpa papa. Sangat-sangat sakit. Bagaimana mama harus lalui hari ini sementelah teman dipejabat juga menyambut hari lahir pada hari yang sama.

Setiap tahun menyambut hari lahir bersama, dia sering menerima jambangan bunga dari suaminya tapi itu tidak membuatkan mama cemburu atau sedih sebab mama tahu papa ada dan papa tak berapa suka berbuat demikian sebaliknya papa suka bagi mama makan.

Papa, terima kasih atas hadiah papa. Mama kena balut sendiri nampaknya hadiah papa ni. Setiap tahun dan setiap kali birthday mama, hari ibu..anniversary kita.

Tiada lagi daripada papa kad ucapan yang diselit bawah bantal mahupun tepi meja. Tiada lagi ucapan manis dan sayang tepi telinga. Tiada lagi ciuman di ubun-ubun, dahi dan pipi dan tiada lagi pelukan erat dan genggaman jari jemarimu papa..mama cuba menjadi kuat bersama kenangan yang ada walaupun akhirnya airmata juga yang membasahi pipi.

April 26, 2014

Bila Qaseh Menangis..Mama Pun Menangis

Allahhuakhbar..Sayunya hati parahnya jiwa bila Qaseh menangis papa..sedihla papa..

Papa, dalam tidur lena dia tadi tiba-tiba dia menangis sampai tak keluar suara..mama takut papa..jarang sangat dia menangis macam tu..sambil memujuk dia mama bacakan fatihah dan 3 Qul sambil tersedu sedan menahan tangisan..

Papa, tolonglah hadir dalam tidur kesayangan papa ni..Ya Allah padaMu aku memohon Ya Allah, demi anakanda kami, kasihanilah dia Ya Allah..

Papa...entah kenapa banyak benar airmata mama gugur hari ini..papa, mama perlukan kekuatan papa untuk meneruskan hidup mama dengan anak kita papa..mama seakan tidak berdaya bila Qaseh menangis begitu teruk..mama harap sangat papa ada sekarang memeluk mama dan berkata "mama jangan lah nangis, nanti papa nangis sama" sama macam papa pujuk mama bila mama rindukan arwah Mia.

Papa, mama nak papa cakap Qaseh will be okay..mama tak mau nangis lagi sebab mama hodoh kalau menangis..mama rasa dia sangat rindu papa macam mama juga.

Malam ni mama bertemankan air mata. .harap Qaseh papa tidur lena hingga ke pagi..papa, mama akan jaga Qaseh papa sampai akhir hayat mama. Dia hadiah papa buat mama kan...

Bila rindu tidak lagi mampu ditanggung

Rindu...sangat benar. Bila rindu yang tidak mampu ditanggung, airmata membasahi pipi. Menitis laju tanpa mampu dibendung.

Mengalir mutiara jernih ini kala rindu yang bersarang, merimbun ditangkai hati kian merendang kala tiba-tiba terpandang sekeping photo kami berdua..mama dan qaseh. Kian laju mutiara itu gugur. Papa yang snap gambar tersebut dua hari sebelum papa pergi selamanya.

Berpisah hidup lain sakitnya..berpisah mata lain sakitnya. Moga Allah terus lindungi kami. Aminn

Bila papa tak ada

Hari ini adalah big day adik bongsu mama. Saat mama post entry ni mesti adik mama tengah berdebar debar nak akad nikah. Macam mama dulu berdebar tunggu papa!

Saat ini juga, terasa sungguh kekurangan yang ada. Rindu kelibat papa yang sebuk usung kamera. Rindu jadi model papa. Kan Qaseh.  Rindu sungguh sungguh pada papa.

Papa, mama tak pergi majlis akad nikah adik..kami berdua dekat homestay ni..Qaseh tak brapa nak sihat. Ada ulcer kat tepi mulutnya. Badan dah susut sebab tak nak menyusu. Sedih tengok dia papa.

Rindu sungguh dia pada papa. Rindu kasih sayang papa. Menumpang kasih sayang bapa2 saudara je papa..takkan sama dengan kasih dan sayang papa beri pada dia walaupun hanya sementara.

April 20, 2014

Gathering Ttc Group

Alhamdulillah papa..arini mama drive dgn Qaseh. Sangat behave dalam kereta sampai terlena.

Hari ini mama dengan Qaseh jumpa kawan-kawan yang selalu sembang kat whazup, kawan kawan yang mempunyai masalah seperti kita yang terpaksa berusaha lebih, berkorban segalanya hanya kerana inginkan zuriat pengikat kasih.

Hari ini juga untuk pertama kalinya papa, mama dengan Qaseh tidur hotel tanpa papa disisi kami. Terasa kekurangan tapi tak mengapa sebab ada dalam hati kami.

Qaseh macam retis la papa. Papa pun tahukan anak kesayangan papa punyer tingkah laku. Ada aje memek muka yang nak kasi orang ketawa, nak kasi orang geram. Paling utama, kalau diumpan dengan makanan, mama pun tidak dipedulikan.

Selain dari makan dan sesi bertukar
hadiah, ada soalan cepumas. Emmm mama kena soalan tentang saat paling indah dalam hidup mama...oh!!! mama terus teringat papa..rasa sebak tapi mama tahan sebab tak nak spoilkan suasana ceria..byk moment indah kita..tapi mama pilih moment indah mama bila kita dapat Qaseh.

Nyenyak sungguh Qaseh tidur..papa kami rindu papa. Papa bangga dengan mama kan..

Popular Posts