April 28, 2017

Alasan Dan Kemungkinan

Allah mempertemukan kita untuk satu alasan dan kemunkinan....untuk belajar atau mengajarkan..entah hanya untuk sesaat, sehari atau selamanya..entah untuk menjadi bahagian yang penting dalam kehidupan atau sekadarnya.

Tetaplah menjadi yang terbaik  diwaktu tersebut dan saat ini..lakukan dengan tulus meskipun mungkin tidak menjadi seperti apa yang diinginkan.  Tidak ada yg  sia-sia kerana Allah yg mempertemukan walau hati terguris lagi.

Ya Allah pinjamkan aku kekuatan itu..pinjamkan aku hati yg tulus dan kuat..yg menerima dan memaafkan..mampukah..

April 25, 2017

Menahan Perasaan

Penat menahan perasaan..akhirnya terlerai juga bilamana airmata terburai juga.

Perit pedih hati tapi tiada yang peduli. Ingin tumpang bahu bercerita tapi apakan daya, dia juga menyepi.

Bertahan lagi..

April 7, 2017

Bila tiba..

Sakit..bila segala perasaan di pendam. Rosak segalanya. Rosak hati, rosak jantung, rosak kepala, rosak muka segalanya rosak.

Sakit bila segala perasaan tidak mampu diluahkan. Rindu, sayang, suka benci marah terkilan sedih bersatu sebati menjadi satu..dendam terindah!! Terindah lah sangat kan kalau dah badan pun tak mampu menahan tekanan.

Hati, jangan pernah jadi lemah. Bertahanlah. Jangan biarkan kau ditikam bertubi tubi parah hingga tiada setitik darah yang tinggal. Perasaan, biarkan ia pergi andai itu pilihannya..berkorban demi kebahagian insan lain lebih bererti. Jiwa, terus kuat menempuh segala dugaan.

April 2, 2017

Berlari Dengan Qaseh

Semalam 1/4/2017, dengan keadaan kesihatan yang tak mengizinkan, mama tetap gigih abaikan kesihatan untuk berlari bersama dengan Qaseh dalam larian Kidsrun di Taman Rimba TTDI.

Gigih sangat sebab dah register hampir sebulan dan kebetulan mama cuba nak hilangkan serabut yang bersarang dikepala ni.

Kali pertama join run dengan Qaseh. Alhamdulillah dia kelihatan gembira walaupun ada kalanya berlari kemudian nak berdukung heheehe.

Jom layan gambar kami.

Meminta Lagi

Rindu itu indah tapi sebenarnya sakit. Rindu itu datang sendiri, tak perlu dipanggil dan tidak perlu dipaksa. Rindu itu ikhlas. Jangan ditanya rindu itu sebanyak mana tapi bersyukurlah Allah hadirkan rindu.

Namun rindu si anak kecil hanya Allah yang tahu. Terkadang dia memahami terkadang dia tidak peduli, hanya dia tahu, dia rindu dan dia menyebutnya dengan penuh harapan agar yang dirindu ada disisi.

Maka hanya pelukan yang mampu diberikan supaya dia tahu dia disayangi dan yang dirindui pasti mengetahui bila dia meletakkan tangan didada diringi dengan bacaan alfatihah, walaupun kadangkala bukan hanya fatihah dibaca olehnya, tiga Qul pun dibacanya disulam doa makan juga..betapa dia rindu..Lunyailah hp bila gambar kenangan dilihat dan diciumnya berulang kali.

Maaf you..Q cari..

#love #qzaishah #QasehZaraAishah #cintahaticintamati #story2017 #rindudia

Popular Posts