September 17, 2016

tentang Qaseh sakit..rindu

Qaseh tak sihat...itu yang paling perit untuk dihadapi bila keseorangan..bila si anak merengek..menangis memanggil papa yg tak kan mungkin pulang..diri mama ni rasa lemah sebab tak mampu memberikan apa yang dia perlukan..

Kuatla wahai Qaseh..sebab tu lah papa bersungguh-sungguh letak nama Qaseh sebagai awalan nama..nak marah pun terasa kasih disitu..sikit je kan sakit allah beri pada adik kan.. allah kan sayang adik..kalau adik nak jumpa papa, adik jangan nangis, baca fatihah..adik kan dah pandai baca fatihah, lepas tu pejam mata minta allah bantu adik mimpi papa yer..itu aje cara memujuk dia supaya anak yang bernama Qaseh ini, berhenti dari memanggil papa..

Hidup berdua dgn Qaseh tanpa dia, benar-benar satu cabaran..kadangkala rasa bersalah pada Qaseh sebab keluarga kami seakan tidak lengkap..sering saja "papa, ayah or abah" orang lain pun dipanggilnya papa..

Mama harap, semakin Qaseh membesar, dia semakin memahami keadaan sekelilingnya..papa pergi bukan sebab papa tak sayang, papa sayang sgt..tapi Allah lebih sayang papa..

No comments:

Popular Posts