August 27, 2009

Failed Lagi

Last month aku buat IUI treatment lagi...kali ni dekat LPPKN..konon-kononnya nak ubah angin..seperti biasa aku kena makan Clomid100gm selama 5 hari, pastu kena suntik Gonal F dengan dos 175IU berselang hari selama 4 hari...tapi apakan daya, treatment aku gagal lagi..hampa tapi entahlah, aku tak terasa sangat..masa hari pertama aku period je akurasa sedih sangat.. macam tak percaya aje aku ni period hahahaha..macam hipokrit je kan - :)

Tapi kali ini, period aku lain macam aje, tak macam period aku yang lepas...berketul ketul darah...tapi aku tawakal je, period or misscarriage aku tak tahu...tak pergi pun hospital or clinic..takut!!! fobia kena seluk, kena D&C dulukala tak hilang lagi heheheheh..aku panggil hubby tengok darah ketul tu...terjerit dia "alaaaaa sayangnya baby papa" hehehehe tapi aku cakap, aku tawakal kalau aku gugur sebab aku rasa ketul-ketul darah dah keluar habis..

Aku stop dulu treatment aku bulan ni...masih mencuba dengan cara biasa, insyallah kalau ada rezeki, alhamdulillah..kalau tak ada, usaha lagi!!! maybe kalau tak ada jugak, lepas raya or end of the year, aku start balik treatment IUI sesambil mengintai peluang untuk IVF...mahal tu kos IVF tu...mana mau cari???

Aku pun hairan jugak ni...kenapa aku masih kuat..masih lagi tabah untuk meneruskan perjalanan yang sukar ni? masih belum berputus asa untuk mendapat "sikecil" ni?? terima kasih YA ALLLAh kerna mengurniakan aku ketabahan dan kesabaran ini..

No comments:

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...