September 29, 2013

3 Dalam 6

Cukup 3 hari dalam 6 tahun hari ini Mia pergi. Pergi bersama iringan airmata mama dan papa. Pagi tadi tak terasa sangat mungkin sebab mama busy sikit.
Tengah melipat baju Qaseh yang sebakul ni, tetiba airmata mengalir laju bersama esakan. Ohh betapa kehilangan itu menyakitkan. Betapa kerinduan itu bagaikan racun bisa.
Nasib baik papa tak ada, kalau tidak mesti papa pun sedih. Sekarang kalau mama nak nangis, sebolehnya mama cuba elakkan papa ada sebab mama tak nak papa susah hati dan tertekan.
3 hari dalam 6 tahun ini, seolah baru sahaja mama lalui. Dengan gaun pregnant tak berikat tali di belakang, dengan stokin bola tebal yang panjang ke lutut, dengan airmata mengalir sambil mengendong dia yang tidak bernyawa menyusuri NICU, ward dan lobi hospital, dan sesungguhnya mati itu pasti dan sesungguhnya juga Allah memberikan mama sesuatu supaya mama kuat.

4 comments:

Rizziela said...

Semoga mama terus kuat... Saya faham rasa kerinduan..rindu pada yg telah tiada...Al Fatihah utk mia

Unknown said...

Salam...

Smoga puan sentiasa tabah & kuat.

Unknown said...

hai..salam kenal..
blogwalking....feel free to visit blog saya pulak dan be my followers ya..http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

Maria Firdz said...

Salam... moga tabah.. Allah tahu yg terbaik utk kita... rencana Allah adalah yg terbaik... kuatkan smngt... shaam akhirat tersedia di sana... insha Allah...

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...