March 29, 2014

Demam Rindu

Abang, ucuk demam. Demam bersama batuk dan selsema. Badan tak larat rasanya nak bangun dari tidur tadi.

Qaseh baru aje tidur. Hari ni dia dah mula mengatur tapaknya untuk berjalan walaupun masih jatuh jatuh. Abang selalu cakap nak tengok Qaseh berjalan. Abang selalu bayangkan Qaseh jalan macam itik gembo gembo pulang petang.

Abang, dulu ucuk selalu tarik muka kalau abang panggil "ucuk" sebab abang kata tu singkatan dari busuk..ucuk selalu kata tak adil sebab ucuk panggil abang "sayang" tapi sedar tak sedar mcm mcm panggilan kita kan.

Papa, dalam mama tak sihat, hari ni mama masakkan soup ayam buat jantung hati kita. Mama goreng. macaroni macam selalu mama buat waktu papa ada..soup ayam mama tak sesedap papa masak. Macaroni pulak macam ada yang missing. Rasa sangat lain dari waktu papa ada.

Papa, papa ada jumpa Mia? Demam mama ni pun sebab demam rindu kat papa dengan Mia. Mama tahu papa tak mungkinkan baca isihati mama ini tapi ketika hayat papa ada, papa tahu mama selalu luahkan rasa hati dekat rymah usang ni kan..

Rindu dan sayang papa, Mia dan Qaseh. Semangat dan kuat mama kerna semangat kalian. Papa datanglah dalam tidur mama dengan qaseh..datanglah dengan Mia..rindu sgt

No comments:

Popular Posts