January 15, 2017

Hati Tisu

Kaki masih sakit lagi..episod terseliuh hari khamis lepas. Xray dah buat di Hospital Sg Buloh tapi doktor kata ok..arini pula buat xray dan mri lagi kat KPJ Shah Alam..ada 'ankle sprain' sikit..tak perlu di "repair" kata doktor.

Melangkah masuk bilik doktor kali pertama adalah pada tahun 2012, kaki yang sama dan kecederaan yang hampir sama..dulu tidak perlu berjalan sebab duduk aje kat wheelchair tu..tadaaaaa wheelchair bergerak sebab ada en somi yang tolak kan..

Tapi hari ini, pergi sendirian sambil mengheret kaki yang sakit sambil kekadang diiringi message dari insan yang mengambil berat dan sayang diri ini ..kenangan menerpa terus..nak lari tapi perlu berlagak kuat..Allah uji sebab Allah sayang..masuk bilik doktor disambut dengan pertanyaan " lamanya you tak datang jumpa i" hahaahah lawak la doktor ni.."hehehehe doktor, memang lama tak jumpa sebab tak sakit" ahaks. 

Kaki sakit ok lagi rasanya menahan tapi kalau hati sakit, uhhh!! Pedih!! Makan dalam..mood berubah sekejap!!

Semalam juga begitu...rasa nak bina dinding dari bata merah  ( bata merah mahal kan) sekeliling hati ni, kemudian disimen tebal tebal supaya hati tak "fragile"..tak jadi hati tisu..

Wahai Qaseh, maafkan mama..mama tak mampu berikan satu keluarga yang lengkap untuk adik.. hati mama sedih sebab mama tahu adik selalu inginkan seseorang yang boleh dipanggil papa atau ayah...selalu ayah kawan adik pun adik tumpang panggil macam yang kawan adik panggil..seolah mereka itu papa ayah adik..

Bertahanlah Qaseh, kuat lah wahai anak..keluarga yang tidak lengkap bukanlah satu kecacatan dalam keluarga, yang penting kita gembira dan bahagia bersama. Mama janji, mama akan kuat demi Qaseh..kuatlah dam gembiralah wahai anak demi mama...

Qaseh anak mama yang pandai..tutup mata tangan di dada bacalah Alfatihah..adik tahu kan dimana papa..dihati..dia tak pernah tinggalkan adik..percayalah..hiduplah dengan bahagia dan gembira. We love u papa..we love you ayah..

Terima kasih teman..sudi tumpangkan kami kasih demi anak bernama Qaseh. Moga Allah rahmatimu sayang. Aamiinn.

Mari rehatkan kaki mama..sucikan hati dan fikiran..hidup dengan sabar dan tabah.

No comments:

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...