November 7, 2011

Pengorbanan - Terima Kasih Mak & Abah

Salam Aidil Adha.. Selamat Hari Raya Korban. Sungguh indah andai mama dan insan-insan kesayangan mama dapat ke Mekah dan Madinah menunaikan kewajipan sebagai hambaNya. Walaupun Sabtu lepas mama rasa  sedih sangat sebab tak dapat balik rumah tok ayah tapi mama redha..papa pun macam tak sihat je.

Adik-adik mama semua hampa sebab mama dengan papa tak balik sebab ada yang bercadang nak masak banyak dan sedap, nak makan ramai-ramai, jadi bila ahli tak cukup, kuranglah meriahnya,  tambah-tambah lagi anak-anak sedara tu..ummm tak ada orang yang nak di buli agaknya.

Ahad lepas solat sunat raya, papa ajak pegi rumah kakak papa kat Petaling Jaya, walau mood tak ada, tapi pergilah jugak kan. Lepas tu terus balik rumah. Sebab boring, mama tidur aje. Kat rumah mak tok dengan  tok ayah, mak tok kata buat laksa, ada lemang, ada lontong.  Nasib baik maktok tak buat mee rebus kalau tak sure mama nangis lagi..tapi mama siap pesan kalau buat mee rebus nanti kirimkan kat adik mama yang nak balik Shah Alam.

Akhirnya, dapat juga makan mee rebus maktok yang sedap giler ni..tak cukup rasanya sebab maktok kata maktok buat kuah malam tadi, pastu semua anak nak balik, maktok tapaukan sorang sikit..huhuuu memang tak cukup ni..mama baru terima kiriman maktok dari adik mama pagi tadi..

rendang daging korban utk papa sahaja ~ mama tak makan

bahan-bahan hiasan untuk mee rebus yang telah dikeluarkan dr plastik ~ mee juga

kuah mee rebus maktok isi ayam sebab mama tak makan daging korban ~ sangat sedap!!

mama punyer ~ mmg tak sabar nak makan

licin ~ tak cukup. tunggu papa balik dr dialisis nak tapau sikit
Terima kasih mak dan abah, sebab tak pernah lupakan kesukaan anak mak ni walaupun anak mak dengan  abah ni makin tua hehehe..tak pernah mak dengan abah lupakan yang anak mak sorang ni tak makan daging korban! Walaupun mak dengan abah jauh, anak mak tetap sukakan air tangan mak dengan abah tetap suka kan segala yang mak dengan abah masak walaupun simple tapi tetap sedap. Andai di beri pilihan antara hotel atau restaurant yang mahal dengan masakan mak dengan abah yang simple, anak mak dengan abah ni tetap akan pilih masakan mak dan abah..sangat istimewa!

Mak..abah, anak mak dgn abah ni harap nanti cucu-cucu mak dengan abah akan suka masakan mama dia sebagaimana mama dan papa dia suka masakan maktok dan tok ayah dia.

No comments:

Popular Posts