December 17, 2013

Tentang Detik Berdetik

Allahuakhbar..terima kasih Ya Allah kerna menjaga dan mengejutkan hambaMu ini..

Mama kepenatan sangat agaknya..balik dari office sampai rumah terus ambil Qaseh dari rumah pengasuh. Alhamdulillah pengasuh sebelah rumah je. Mengulit dan bermain dengan anak yang seharian bersama pengasuh adalah saat yang sangat bermakna.

Papa, mama tidurkan buah hati papa dan dengan mama sekali tertidur. Siap bermimpikan arwah Mia dengan papa. Cuma bila mama cuba imbas kembali mimpi tadi, mesti tak berjaya. Rindu sungguh pada papa dengan Mia.

Melihat Qaseh tidur, teringat papa selalu cakap "mama ni kalau tidur, tempat papa pun nak kacau"...yer papa, Qaseh cover tempat tidur yang seluas sofa 3 tempat duduk tu! mama tak berani tidur atas katil sebab dia tidur lasak sangat. Saban malam, mama angkat tilam letak bawah. Mama kuatkan papa?

Papa, mana suka lihat wajah Qaseh bila dia tidur sama sepertimana mama suka tengok bila papa tidur. Sejuk rasa hati, tenang je..tapi rasa geram macam nak gigit gigit. Semua perasaan tu sama je waktu papa ada..dan kini beralih pada Qaseh. Terasa Allah kirimkan bidadariNya untuk mama selalu bersyukur mempunyai papa yang sangat menyayangi mama.

Perancangan Allah cantik kan papa..papa ada Mia di sana. Mama pula ada Qaseh disini. Tanda kasih Allah dan papa..hampir 3 pagi, mama nak lelapkan mata sekejap..hari ini mama masih perlu pergi office.

Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

Anonymous said...

mamanurin,

jaga diri baik baik sayang, kerana mama perlu menjaga amanah Allah puteri kesayangan....doaku titip dari jauh.....

Popular Posts