December 15, 2013

Tentang Qaseh Sakit Tanpa Papa





Terasa masa berlalu dengan pantas papa, hampir dua minggu Qaseh kita discharge dari ward dan hari ini mama rasa mama mampu berkongsi rasa yang mama alami sepanjang dia di ward.

Bermula dari ward kanak-kanak yang penuh dan standard room juga tiada kosong, membuatkan mama rasa sangat kecewa tapi demi Qaseh papa, mama tak kira tentang extra bill untuk bilik executive yang mama kena bayar waktu discharge nanti.

Papa, terasa berat sungguh dugaan yang mama hadapi kala papa pergi tidak kembali. Saat si merah menangis, mama turut menangis..mengenangkan betapa sukarnya bila papa tiada. Betapa sukarnya perasaan mama bergelut mengenangkan nasib anak kecil kita.

Papa, bukan sedikit airmata mama gugur kala Qaseh sakit..hampir saban hari papa. Bila kena suntik ubat dia menangis papa. Kesian dia papa..tangan dia halus papa. Bila dia kena

masuk air dan ubat dekat tangan, terasa kejam sungguh..kesian Qaseh papa.

Papa, sesungguhnya dia amat merindui papa. Disebabkan dia anak kecil yang belum mampu bersuara hanya tingkah lakunya yang mampu mama tafsirkan betapa dia sangat merindui papa.  Kain pelikat papa menjadi selimutnya dan dia akan tidur dengan nyenyak.  Rasa sebak sangat bilamana kawan kawan mama melawat bersama suamo mereka..hati mama rasa di sayat halus melihat Qaseh papa, mesti nak didukung dan bila uncle2 tu dukung, macam selalu dia buat bila dengan papa..diusap pipi dengan mata, dimainnya hidung mereka..papa, betapa mama merindui papa, lagi rindu Qaseh pada papa.

Papa, bila Qaseh kena fisio gara gara kahak yabg banyak..disedut pula kahaknya, kala mendengar dari luar bilik tangisan Qaseh, airmata mama juga bertakung papa. Ramai nurse serta budak fisio bertanyakan papa. Masing masing ingat papa pergi kerja. Kalau papa ada, tentu papa pun akan selalu bersama dengan Qasehkan papa..

Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

Rizziela said...

saya pun sedih bila baca

anak2 bila sakit..mesti cari mama & papa kan

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...