February 3, 2015

Ulangtahun Kedua..Dua Belas Tahun

Kelmarin adalah anniversary kita yang ke 12..andai abang masih ada. Hakikatnya telah dua kali tarikh keramat itu hadir tanpa abang disisi.

1hb. February, 2003, petang Sabtu kala hujan lebat mencurah bumi, dengan sekali lafaz, abang menjadi pemilik rusuk ini..rasa terharu dan gembira kerna 'ucuk' tahu, abang akan menjadi kawan, sahabat, boyfriend dan suami yang akan layan ucuk dengan penuh tanggungjawab.

Saat itu bermula la kehidupan ini dengan abang, penuh dengan suka dan duka. Kadangkala bila tarikh ini hadir, akan ada surprised walaupun hanya sekeping kad dari abang..alasan yang munasabah dari abang adalah "abang tak pandai la nak surprised2 ni" tp bila buat surprised ambik!! hantar kat office..sampai tak berani nak buka..hahahaha..malu kantoi!

Ucuk nama yang paling abang suka panggil. Kalau masul kuiz memang kita akan kalah sebab nama panggilan abang untuk rusuk abang ini ada dua tiga nama tapi ucuk ni kata abang, panggilan yang abang suka..mula tu kan "ucuk" ni marah konon nak kata bini busuk la tu..tak sesuai tau nak kasi isteri malu..tapi ada je alasan abang.."biarlah, wangi ke busuk ke..isteri abang..ada abang kisah..tapu tulah, nak panggil wangi macam tak best je, panggil ucuk lah singkatan dari busuk sambil ketawa" tengok..permainan abang disiti..sekarang rindu dengan panggilan ucuk itu.

Kelmarin, keluar dating Ustazah Doctor Qaseh..makan-makan dan jalan-jalan dengan dia, macam dulu kita celebrate. Belum sempat booking hotel macam selalu kita buat bila anniversary.

Abang, moga abang berada bersama-sama hambaNya yang beriman. Alfatihah..Bismillah.

No comments:

Popular Posts