July 5, 2015

Adakah Dia Bermimpi

Pagi tadi Qaseh terjaga sambil menangis. Bila ditanya kenapa adik menangis, sambil menundukkan kepala, dia menangis lagi. Puas sudah memujuk, puas sudah memeluk tangisan masih sama...jalan terakhir..kain pelekat papa..kain yang telah dibasuh entah berapa kalinya..tapi itu kain fav papa dan sekarang kain itulah ada ketikanya menjadi kain kesukaan anakandanya. Emmm diam dan sambung tidur bila kain diberi.. anak bertuah.

Mesti masa tidur tadi dia termimpikan papa agaknya. Mesti kena marah dengan papa sebab selalu kasi mama susah hati, sebab selalu selerakkan rumah dan mesti kena bebel agaknya sebab lambat sihat..kih kih kih..agaknya..alangkah gembiranya andai mama tahu kenapa anak mama menangis..sedih sebab kena marah atau sedih sebab mimpi ngeri.

Wahai anak mama, andai mahu menangis, menangislah sayang agar tidak menjadi beban buat hati dan jiwa mu..andai telah hilang tangisan itu, bangunlah wahai anak, berjuang dan terus berjuang..kuat hati tabahkan diri..kekurangan yang satu itu bukan kelemahan mu sayang. Walaupun papa tiada di depan mu seperti papa orang lain tapi ketahuilah sayang papamu sentiasa di hati. Jangan pernah dilupakan..

No comments:

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...