July 3, 2015

Qaseh Kena Asthma

Qaseh tidak sihat..mulanya demam, kemudian selsema dan batuk..semalam doctor kata ada tanda dia kena asthma..oh papa! 

Hari ini adalah hari kedua Qaseh kena ambil neb dan review ubat. Moga keadaan akan lebih baik dan dia tidur lena malam ini tanpa batul dan muntah.

Doctor kata, dia tak serasi atau ada alahan pada keadaan cuaca yang sgt drastik. Memang betul rasanya, bila musim hujan dan sejuk, bila panas dan kering beginilah keadaannya belum lagi nak kira kulit yang sensitif..makan akan bergaru garuan la jawabnya.

Papa dulu selalu kata, ucuk ni mengada mengada sebab panas pun tak tahan..tapi sekarang anak kesayangan papa lagi dasyat sensitif dia tau.

Doctor kata, alergic ataupun alahan Qaseh akan beransur hilang selari dengan peningkatan usianya.

Wahai anak mama dan papa yang busuk masam lagi comot, adik kena kuat, kena bertahan, kena lawan sakit adik yer.  Qaseh tahukan mama selalu susah hati kalau adik tak sihat..sunyi tau mama tak ada kawan nak ketawa, tak ada orang yag mama boleh usik..tak ada orang yang nak gaduh dengan mama..rindu mama kalau sehari adik tak panggil mama dengan suara halus adik tu..

Abang,  kami senantiasa mengingati papa. Moga rahmat Allah sentiasa bersamamu wahai pahlawan. Aamin

No comments:

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...