December 18, 2013

Genap Dua Bulan

Assalammualaikum..hari ini genap 2 bulan papa tiada disisi mama. Dua bulan juga papa tiada di sisi Qaseh dan dua bulan juga papa bersama Mia disana.

Terasa seolah-olah mama baru aje memandikan jenazah papa, mengucup papa sambil menahan airmata, melihat sahabat handai kita menziarahi jenazah papa, turut bersedih atas pemergian papa yang bukan sahaja mengejutkan mama tapo mereka juga.

Dua bulan juga mama pergi dan pulang kerja tanpa dapat menyalami dan cium tangan papa dan dua bulan juga tiada ciuman kasih di dahi dan ubun ubun mama dan Qaseh.

Papa hari ini mama makan lagi lasagna kala tengahari ketika waktu rehat dan kini mama menikmati fav kita berdua..sundae coklat di KL Sentral. Dulu kita selalu makan dalam kereta kan papa sebelum balik rumah. Mama selalu beli dua perisa berlainan tapi papa tetap nak kacau sundae coklat mama. Papa punyer selalu papa abiskan cepat sebab papa selalu takut mama minta.

Kita selalu berlagak berdua kan.."agak2 kan orang tengok kita, diaorang rasa kita dah kawin ke belum"..

Papa, mama tahu mati itu pasti..antara cepat dan lambat. Mama redha papa sebab mama tahu Allah sayangkan papa..Allah rindu papa..mama dengan Qaseh pun rindu papa. Papa dalam hati kami.

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

Anonymous said...

salam mama...

takziah dan al fatihah utk arwah papa nurin. sebenarnya saya tertanya2 apa sebenarnya yg erjadi kat papa nurin. kalau mama x keberatan nak bercerita..semoga Allah berikan kekuatan utk mama n qaseh. mama jaga diri elok2 utk qaseh n misti papa x suka kalau mama terus bersedih

Rabia Sensei said...

Semoga puan terus tabah dan kuat mengharungi hidup ini bersama keluarga tersayang. Walaupun saya tidak mengenali arwah dan puan sekeluarga, saya dapat rasakan kehilangan dan kesedihan puan. Di bulan Ramadhan yang mulia ini, sama-samalah kita menitipkan doa semoga rohnya berada di kalangan orang yang beriman. Aameen

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...