November 10, 2013

Tentang Qaseh Pulang..




Papa, Jumaat lepas genap 3 minggu pap tak ada..mama balik kampung hari Khamis.

Hari ini, mama bawak jantung hati papa balik ke pondok kecil kita untuk pertama kali sejak papa tiada. Perasaan mama? hancur papa..sebab terasa sungguh ketiadaan papa. Qaseh si mata bulat papa melilau lilau mencari papa rasanya sebab selalu ada je suara papa memanggil nama dia, selalu aje ada kiss kat pipi tembam dia..ada je kiss kat dahi dia. Qaseh rindu papa.

Bila tidur je, ada je suara halus dia yg selalu papa cakap "tak nak la buat suara macam tu..sedihla papa dengar". Papa, mama sedih sangat tengok Qaseh. Qaseh belum boleh bercakap, jadi mama kesian sangat dekat dia sebab dia tentu nak tanya mamakan, "papa mana..papa tak rindu Qaseh ke..Qaseh rindu papa..sunyi je rumah ni kan mama"

Papa, dari petang tadi hingga sekarang, tidurnya jantung hati papa beralaskan kain pelekat papa dan juga selimut pun dengan kain papa juga..ada rengekan halus dari Qaseh yang membuatkan airmata mama tak mampu mama tahan. Andai mama yang dewasa ini sangat merindui papa, inikan pula anak kecil yang belum tahu erti kehilangan.

Papa, gambar papa di handphone mama, Qaseh cium sangat sangat tadi..betapa sakitnya dia rindu papa.

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Popular Posts