December 11, 2011

Gelodak

Semakin hari, mama terlalu sukar untuk mencoret sedikit luahan hati mama disini, selalu membiarkan hati mama berbicara sendiri, masa dan keadaan yang tidak mengizinkan namun begitu mama masih cuba untuk mengatur masa mama dan keadaan dengan sebaiknya.

Sekejap sahaja kita telah sampai penghujung tahun, tak lama lagi tahun baru..mama masih berdua dengan papa dengan keadaan kesihatan papa yang tidak menentu, kekadang sihat, kekadang tidak. Hati dan perasaan mama rasa pedih dan terluka bila papa tak sihat, jarang dapat lihat papa sihat sepenuhnya. Rasa sakit bila terpaksa melihat papa sakit, bila terpaksa menangis keseorangan sebab tak nak papa susah hati..rasa perit dan rasa teruk sangat..perasaan yang sama mama harungi kala anak mama sakit dahulu..

Pengakhiran tahun juga, terasa terlalu penat dengan kerja-kerja dipejabat, KPI dan appraisal yang perlu diselesaikan, jadual cuti untuk tahun depan yang perlu disusun dengan sebaiknya supaya mama dapat bercuti dengan papa sebaiknya.

Benar kata orang, menumpang kasih dengan anak orang takkan sama dengan anak sendiri. Dengan anak sendiri adakah mama akan rasa kecil hati? tidak kan? aduh!! mama tak sangka juga mama kecil hati dengan anak sedara mama yang sebaya dengan arwah mia..budak kecik je kan tapi itulah kan, hati seorang ibu yang kehilangan anak..sangat terasa!! sampaikan adik mama yg second last pun comment kat FB mama " ala, along ni, dengan budak pun nak majuk" huhuuu memang mama sentap habis dengan budak pompuan yang nama Qilah tu..siap report kat mak dia lagi yang anak dia tak nak kawan maklong dia ni..sedih tau..

Iman Harith (boy yang kat belakang tu), Qilah and bertopi tu Mya Sara


Lama dah mama tak cerita tentang treatment mama kan..ummm entahlah mama pun tak tahu macam mana  lagi, mama tetap berusaha sendiri, insyallah kalau ada rezeki, alhamdulillah, if tak ada juga, mama tetap akan cuba sampai ada, sebab menumpang kasih anak orang takkan sama dengan anak sendiri.

1 comment:

insan kerdil said...

yang 'berkata' seringkali tidak 'mendengar'....

yang 'diperkata' sering nya tidak 'diperdengar'.....

biar pun ada ketika nya yang sukar itu keadaan...namun yang lebih menyukarkan.....adalah perilaku pelaku kehidupan yang lain......

pabila 'bersangka baik' sesama makhluk begitu sukar...memilih bersangka baik dengan-Nya...adalah sebaik2 pilihan...

kerana Dia Penentu....Pemutus...Pemilik Mutlak...

Dia yang sama sekali tidak akan memungkiri janji...Dia juga sama sekali tidak akan menzalimi....

ketentuan Allah adalah rahsia Allah...

wallahu'alam...

Popular Posts