December 24, 2011

Rindu Maklong

Hari ni rasa rindu sangat pada Aqilah serta Iman Harith  yang dah terbang balik Sabah ziarah nenek belah ayah dia (adik ipar mama). Dua hari diaorg sampai sana, call mama pun diaorang tak  nak cakap, bila mula pegang handphone je adik mama kata diaorg dah mula "menyebik", nak nangis..pastu bila dengar suara maklong dia ni, terus aje nangis. Rindu maklong dengan paklong la tu..rindu korang juga..

Dua tiga hari ni juga cuaca amat muram sekali, rasa seronok nak tarik selimut. Minggu lepas hingga tahun baru, rumah kecil mama ni menjadi transit or rumah persinggahan saudara mara untuk bercuti, sangat-sangat seronok dan sangatlah havoc jadinya. Maktok pula memang suka dok dapur jadi dapatlah makan sedap-sedap hingga papa bising kat mama sebab mama tak tolong maktok. Macam mana nak tolong, maktok tak kasi hehehe...dari kecil sampai dah kawin, memang selalu  maktok tak kasi mama tolong..tokayah pula, memang jenis tak boleh dok diam sebab kalau dok diam tanpa buat kerja, pasti badan rasa sakit katanya, jadi ada je tempat dengan barang yang direnovatekan, ubah kedudukan hehehe.

Inilah hero mama - Iman Harith

Aqilah Hannani - sebaya dgn Arwah Mia

No comments:

Popular Posts