January 2, 2015

Cerita November 2014 Bahagian 2

Alhamdulillah, Allah mudahkan segalanya untuk kami berdua. Walaupun keperitan keseorangan melakukan segalanya sendirian namun sesugguhnya Allah itu sangat penyayang, mengurniakan mama dan papa, anak kecil yang senang dijaga.

Saat ketika hospital itu menjadi rumah kedua, Qaseh jarang merengek cuma terlebih manja. Saat itu juga, persoalan yang sering menjadi perhatian nurse dan doctor adalah papa!

Sukar untuk mengulangi jawapan yang telah diberi. Kadangkala sambil memeluk Qaseh diatas katil hospital, bermain dengan rambutnya..menjawab dengan rasa sebak..papa dia dah passed away -:( tapi kemudian akan ada lagi soalan sampingan lain. Oh papa, mama rindu.

Papa, si mata bulat papa nan merah dah besar. Sudah berjalan dan berlari..gaya sama macam papa angankan. Manja pun macam papa. Geram tau.

Ya Allah nikmat apa lagi yang hambaMu ini perlu dustakan kerna sesungguhnya KAU yang Maha Pengasih dan Penyayang. Tempatkanlah suami ku disisi hamba2Mu yang beriman dan Kau kasihi. Amin

2 comments:

Rina said...

Semoga Qaseh cepat sembuh... Insyaallah.. Amin... Kuatkan semangat ye Kak!

Unknown said...

InsyaAllah.. akan ada sinar yang menanti...

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...