March 19, 2009

Hatiku Pedih

Tetiba hati rasa begitu pedih...terlalu pedih untuk diluahkan dan untuk dibicarakan. Terasa begitu sayu sejak kebelakangan ini..kekadang terasa bagaikan senyuman dan tawa riang aku semenjak dua menjak ini bagaikan kosong..kosong sangat-sangat..diri rasa begitu sunyi sangat..

Kesunyian..kesepian yang melanda diri ketika ini, seolah-olah ramuan yang serasi untuk bersama sehinggakan bila di sulami dengan kesibukan office, aku akhirnya demam dan selsema dan pasti esok atau lusa aku akan diserang dek batuk pula.

Disini...detik ini..lagu kerinduan masih bersenandung di dalam hati..kerinduan yang tiada siapa pun akan mengerti sementelah suamiku sendiri. Hati seorang ibu terlalu payah untuk dihalusi...hari ini juga perasaan begitu tersentuk lantaran hadiah yang aku terima dari seorang kenalan di pejabat..terima kasih kawan atas pemberian sekeping penanda buku yang cantik..mengandungi doa yang selalu aku amalkan..moga akan ada rezeki aku sepertinya. Amin.

No comments:

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...