October 29, 2013

Bila berhujan bersama juraian mutiara

Papa, pagi lagi dah hujan. Diana dengan adik hantar mama semalam kat office tapi hari ini diaorang hantar mama sampai monorel KL Sentral aje sebab diaorang tak pandai jalan di KL macam papa.

Papa, sedih sangat. Kalau papa ada tentu papa tak akan benarkan mama naik monorel pagi pagi seorang diri tanpa ditemani papa. Tentu papa tak akan biarkan mama jalan kaki meredah hujan dan tentu papa tak akan biarkan mama menangis berlinangan airmata meredah pagi hari.

Papa, bila papa pergi baru mama rasa papa sangat melindungi mama. Papa selalu mengutamakan mama. Papa sangat memanjakan mama.

Papa, mama harap mama kuat untuk menghadapi semua ini tapi bila terpaksa melalui keadaan seperti pagi tadi, mama rasa mama tak mampu berdiri..mama rasa tersungkur..tapi bila terasa suara papa yang inginkan mama kuat, mama teruskan perjalanan mama..

Published with Blogger-droid v2.0.4

4 comments:

Butterfly said...

As salam mamanurin.. Setiap kali sy baca entri mama akhir2 ni, sy pasti menitiskan air mata.. Tersentuh dgn tulisan mama yang sedikit sebanyak membuat sy sedar utk lebih menghargai org yg tersyg.. Sy doakan mama dikuatkan semangat dan tabah menghadapi semuanya.. Amin..

umimiqdad said...

Salam. Tak tau nak comment apa dah sayu sangat hati...just take care n kuat semangat demi qaseh tersayang ok...

Cik Cammy Lia said...

Sayunye hati bace nukilan hati sis..mengajar sy utk lebih menghargai..hilang tmpt bergantung dan berkasih..Ya Allah, kuatkan hati sis ni . Redha lah di atas setiap ape yg berlaku.Semoga dia di sn tenang dan damai..

hainom OKje said...

MN.....masa ini adalah masa awak....masa okje tak tahu bila.....mahu atau pun tidak masa itu ttp akan tiba ... apa yg mampu ....hanya terus berdoa moga Allah memberi peluang utk bersamanya sehingga masa tua....insyaallah...

Popular Posts