October 27, 2013

Kekuatan yang dicari

Bila melalui fasa kehilangan untuk kali kedua sedangkan fasa pertama amat sukar untuk dilalui, mama terpaksa juga kuat kan semangat tabahkan hati kerana mama tahu, jika tidak, mama akan jatuh tersungkur!! demi kesayangan papa iaitu Qaseh, mama kena kuat walaupun belum tentu kejayaannya.
Terngiang-ngiang di telinga mama kata-kata teman papa "bila ditanya kenapa nak pergi K...jauh tu" arwah menjawab " nak pergi ambil hadiah untuk busyuk aku la". Terima kasih papa, hadiah yang sangat bererti dalam hidup mama juga papa. Papa berikan mama teman supaya mama tak sunyi kan. Mama masih tidak percaya papa telah pergi. 

Rumah rasa sunyi sangat tanpa papa. Hari ini mama mengemas lagi. Dulu masa papa ada, kalau mama dengki tengok papa rileks depan TV, mesti mama saja saja suruh papa tolong mama. Kalau papa tak nak tolong, mama berdiri depan TV, jadi papa tetap kena tolong mama kan.

Hari mama pakai tshirt fav papa!! Rasa sedap sangat pakai baju papa. Nyaman sungguh. Terasa macam peluk papa je. Mama rindu nak peluk papa. Tak puas peluk papa sepanjang perkahwinan kita. Papa, ada pakaian papa yang dalam keadaan baik, mama nak sedekahkan yer..bukan tak sayang, mama sayang, tapi mama sedekah atas nama Allah dan papa, moga pahala itu sampai pada papa disana. Ada yang mama simpan untuk mama dan Qaseh.

6 comments:

Anonymous said...

mamanurin,
teruskan bertabah demi qaseh.. subhanallah..Ya Allah berikanlah ketenangan pada mamanurin...

umimiqdad said...

semoga mamanurin sabar menempuh hari2 mendatang...biarpun papa tiada di sisi tapi papa tetap abadi di hati sanubari..

Rizziela said...

Mesti rindukan..dah lama bersama

Semoga tabah menghadapi ujian dari Allah ni

Ayuz said...

takziah dari saya...dah lama saya mengikuti blog mamnurin nih...bertabahlah...Moga arwah ditemptakan di kalangan orang yang beriman...sedih bila baca n3 nih...

Ayuz said...

takziah dari saya...dah lama saya mengikuti blog mamnurin nih...bersabarlah..semoga arwah ditempatkan di kalangan orang yagn beriman...terkejut + sedih bila tahu papa dah tiada..

hainom OKje said...

Kenangan bersama orang tersayang mmg sukar untuk dilupakan ...moga awak tabah yeh

Popular Posts