June 12, 2010

Tentang Rindu

Hampir seminggu kerja, kepenatan masih belum lagi beransur hilang..terasa ingin aku bercuti panjang..bestnya kan..ummmmpp dalam hati terasa-rasa nak jejak kan kaki kat satu tempat..tak apa tunggu hubby betul-betul sihat baru pergi hehehee...ketika ini, suami dan adik ipar ku tengah tengok bola..aduyai, terpaksalah aku lepak dalam bilik tengok tv lain sambil layan laptop ni..Musim bola..makan bola, tidur pun bola.

Tadi aku menonton Majalah3..isk isk isk sedihnya melihat penderitaan rakyat Palestin..uwaaaa air mata berlinangan melihat kesakitan dan kesengsaraan yang mereka perlu hadapi..betapa kejamnya Zionis! Ya Allah, Engkau berikanlah mereka kekuatan dan ketabahan untuk mereka mengharungi dugaan yang berat ini Ya Allah..

Hati sayu ku terus mengingatkan aku pada Mia..sedar tak sedar hampir 3 tahun Mia pergi..dan saban tahun aku perlu mengharungi tarikh tarikh keramat itu...argggg sadisnya perasaan ketika ini..rasa macan nak telefon mak je bagitahu " mak, along rindukan baby",,uhhhh terluahkah aku ayat itu?

Sudah lama juga aku tak menziarahi "rumah banglo" Mia...ialah sejak papa Mia tak sihat, tapi harap-harap rumah banglo  tu kemas dan bersih macam biasa...selalunya kalau aku dah lama tak balik, mesti tok ayah dia yang bersihkan, tak pun tok ayah upah haji kecik bersihkan..semua sayang kan "dia" tapi kasih sayang kami semua tak mampu mengatasi kasih sayang Allah pada "dia"..

Membaca blog-blog kawan, membuatkan hati aku terus di sayat pilu..kisah Allana Qish yang kental, cerita Rayyan yang kuat semangat dan kisah mama dengan papa adik yasmin yang tak pernah putus asa begitu menyentuh perasaan kecil aku...air mata masih berlinang kala aku menaip kata-kata yang tak seindah bahasa ini..bertemankan Adibah Nor dengan lagu Terlalu Istimewa..

Terlalu Istimewa..Mia mama terlalu istimewa..sangat istimewa...hadiah dari Allah untuk kami berdua..rindunya pada mia!!!! rindu yang hadir untuk sekian kalinya..entah keberapa kalinya juga aku tak pasti, rindu hadir tanpa dipaksa..rindu hadir tak mengira masa..rindu hadir tak mengira ruang tempat..adakala aku membayangkan keadaan Mia sekarang andai dia ada disamping keluarga yang menyayanginya..tentu riuh rendah rumah aku dibuatnya..dan aku ada geng untuk membuli papanya..tentu comel dengan gaunnya..tentu petah berbicara..argggg hanya harapan dan impian..

No comments:

Popular Posts