June 7, 2010

Tentang..hati..rindu

Isnin selalu dipanggil "Monday Blues". Hari yang paling liat untuk bangun pagi pergi kerja..aku? yeahhh kena tengok mood jugak, if mood ok, cepat je bangun..tapi mood pagi aku selalu bagus..cuma kemalasan tu biasalah kan sebab dari weekends nak ke weekdays hahahahaa..

Syukur sangat-sangat insan-insan berhati mulia..yang terlibat dengan Misi Bantuan Gaza selamat kembali ke pangkuan keluarga..aku juga merasai kepahitan, kehampaan dan kesedihan mereka apabila misi tersebut telah gagal untuk membantu warga Palestin yang sengsara, gara-gara tindakan kejam rejim zionis..hati tersayat pilu bila melihat wajah-wajah mereka yang lemah, wanita tua dan kanak-kanak menjadi mangsa..betapa kejamnya mereka itu..

Aduhai hati, kuatlah engkau wahai hati untuk menghadapi cabaran dalam kehidupan..melihat kengkawan yang bercuti ketika school holiday membuatkan aku di buru cemburu..cemburu kerana aku masih belum berpeluang untuk meraikan scholl holiday..mood aku hilang ditempat kerja.

Arggg rindu kenapa tetiba engkau datang bertamu..kenapa rindu? Engkau rindu yang mencengkam tangkai hati..engkau rindu yang menyeksakkan...Ya Allah, hanya Engkau yang mengetahui kerinduan ku ini..gerimis lewat petanng tadi seolah-olah mengetahui rasa hatiku..mahu ku menjerit, tiada kata, mahu ku berkata, tiada yang terucapkan..akhirnya menjadi beban dalam hati..

4 comments:

Hafiz dan Mawaddah said...

mama nurin, saya juga rindu pada arwah anak saya tatkala membaca blog mama nurin ini..rindu yang tidak akan berkesudahan kan...saya amat memahami dirimu...krn saya juga merasakan kehilangan....sunyi...

Mamanurin said...

ummmm isk isk iskkk sedih kan bila tetiba rindu tu datang tanpa diminta..semua jadi serba tak kena..rindu yang mmg tak berkesudahan..seksa tangkai jantung...sunyi sesangat kan..moga anakanda kiter mendoakan kiter disana yer..Allah beri dugaan ini pada kiter bersebab, sebab kiter hamba-hambaNYA yang terpilih..

ong ong kedek kedek said...

salam ziarah dan salam perkenalan :)
Senyumlah ketika dirimu dilanda kesedihan, bersyukurlah ketika dirimu dijengah kesenangan...

Senyuman itu penawar duka, tonik kesabaran, pemangkin kebaikan.

Ya Allah berilah kesabaran dan ketenangan dalam hati2 kami.

Amiiiin

Mamanurin said...

-:) terima kasih hasrul..thanks sebab sudi jenguk blog ni

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...