December 19, 2010

Hati Tersentuh..Jiwa Terusik

Mia,

Mama kena marah dengan papa!! sedihnya mama,sedih sangat-sangat.Kenapa papa marah mama? sebab mama tegur papa, mama tak kasi papa makan coco crunch untuk kali kedua. Uh!!!sakit hati satu, pastu rasa sedih sangat, sebab mama bukan tak kasi makan tapi dah satu kotak langsai, papa nak tambah lagi..kan benda alah tu manis, mama tak nak papa sakit, takkan itu pun salah! bergelodak aje rasa sakit hati mama ni tau!

Mia, kenapa yerk papa degil sangat? kenapa yerk papa tu pentingkan diri aje..mesti papa tu tak fikir kan, kalau papa sakit, siapa yang susah,siapa yang sedih, siapa yang kelam kabut nanti..mesti papa tak ingat tentang mama kan sebab tu,suka-suka hati je nak marah, nak merajuk! mama punyer sakit hati, terkilan merajuk papa tak ingat langsung kan Mia.

Kerna sayang, kerna kasih, mama dah cuba lakukan yang terbaik untuk papa, tapi kadangkala papa langsungtak ambil "pot" seolah-olah papa hidup sorang-sorang aje tanpa mama..

8 comments:

Kerikil Kehidupan said...

Huhu kak...penah rasa perasaan mcm tu...itulah alam rumahtangga kak...bersabarlah selagi terdaya...InsyaAllah akak tak keseorangan...ramai yg sudi mndgr rintihan hati akak...

MaMaNuRiN said...

kecik hati,mama tak nak dia sakit pastu siap pulak kena marah, eeee geram betul.

Yasmin Nabilah.. said...

huhu..org degil mmg gitu mama..ina ngan zul pun..walaupun tak sakit..tapi klu bab tegur ttg rokok..huh..langsung tak nak dgr..Bila dah sakit tau lak sibuk nak ngadu..huhu..

Bicara hati ibu aisya said...

Salam mama...
lama aisya xdatang jenguk mama.aisya dah sihat..dah kuar wad.Tima kasih ye mama, doakan aisya.
mama xmau sedih-sedih tau.aisya ada blh hug mama ;)

Bicara hati ibu aisya said...

Salam mama...
lama aisya xdatang jenguk mama.aisya dah sihat..dah kuar wad.Tima kasih ye mama, doakan aisya.
mama xmau sedih-sedih tau.aisya ada blh hug mama ;)

insan kerdil said...

ada ketika....kata2 mendahului fikiran....yang bukan pun datang daripada hati...

namun yang sering terjadi....ianya melukai hati orang yang paling hampir...yang paling disayangi...

ketentuan Allah adalah rahsia Allah...

wallahu'alam...

Min said...

semoga mama mia dikurniakan kesabaran & kekuatan selalu dan moga papa mia sihat dan mendengar kata demi kebaikan diri dia jugak...

Mawar said...

mamanurin,
normally org laki2 mmg gitu. kalau tegur dgn cara "ckp" susah nk ikut, dia dgr tp kemudiannya lupa

try cari altrnatif lain. sy tulis nota letak dekat bantal dia @pun sms dia. selalunya dia baca then fikir...

akak try la, sometimes it work

Popular Posts