December 6, 2010

Mama..Paklong..Hubby

Mia sayang, mama sedih lagi hari ini..sedih serta gelisah..susah hati sama rata sayang..kenapa? papa Mia la..penatnya hari ni sayang..tadi masa kat office, papa tiba-tiba tepon mama, papa kata " mama, papa on the way nak ambik mama, tapi papa sakit dada teruk sangat ni"..rasa macam kepala mama kena hempap dengan batu besar..terus mama kemas meja..kemas beg, angkat beg terus bagitahu boss, mama nak keluar opis awal sikit sebab papa sakit..Mia boleh bayangkan tak betapa kelam kabutnya mama..betapa risaunya mama dengan keadaan papa..mama sampai kat bawah opis, papa dah ada..nampak sakit sangat papa tu Mia..mama pegang papa.."urgggg..urgggg" banyak nya angin kat papa ni..sesak nafas ler pulak..mama tanya papa "tadi makan apa?" tahu tak papa jawab apa Mia "ummmm makan ubi" eeeeeee rasa macam nak ketuk-ketuk je papa Mia tau..degil betul..dah tahu sakit, nak juga makan benda yang dilarang..menguji kesabaran mama sungguh..hasilnya, kul 9 malam baru sampai rumah, gara-gara banyak sungguh perhentian yang disinggah..

Mama bukannya apa..mama takut papa sakit walaupun sakit tu semua ujian dari Allah tapi mama memang tak tegar bila papa sakit..dah ler banyak sangat penyakit papa tu kan..Mia doakan papa sihat walafiat yer supaya papa boleh beramal ibadat dgn lebih baik..malam ni malam Maal Hijrah..Selamat Tahun Baru yer sayang..mama sayang Mia..

Mia, mama nak cerita sikit, kakak Aqilah sepupu yang sebaya dgn Mia tu, hampir 2 minggu ni, bila mama tepon je rumah maktok,  mesti dia yang jadi sexytary..busy nak bercakap..suka sangat panggil mama ni "mama" bukan maklong seperti selalu..dah ler panggil mama ni "mama" pastu sebuk tanya papa.. "paklong mana? "paklong buat apa?" bila kata paklong tak ada..paklong buat keje..merajuk pulak kat mama ni...ishhhh tapi mama tak kisah dia nak panggil mama ni maklong ataupun mama..Mia pun tak kisah kan?

3 comments:

Irtiyah said...

Salam

Sabar ya.. bila suami sakit sesekali pun memang kita akan panik. Apatahlagi memang ada penyakit.

Saya pun ada anak sedara panggil saya ummi. Kadang2 saya layankan. Kadang2 buat tak tahu.. sebab saya sedar saya cuma menumpang kasih. Huhuhu mode: sedih gak.

Selamat menyambut tahun baru.

Yasmin Nabilah.. said...

huhu..nasib baik takde apa2..

mia tak kisah kot mama.. :) agaknya dia lagi suka kot.. :)

Min said...

moga papa mia cepat sembuh... org laki ni mmg degil sikit bab pantang2 ni. ubat pun dah la susah nak makan...

Popular Posts