January 17, 2011

Mimpi Mama..Cerita Papa

Hari ni mama kelihatan ala-ala cantik gitu kat office..ekekeke memang penuh dgn perasaan "perasan" kejap. Ishhh orang bodek, mama layan je. Entah kenapa, hari ini, mood kerja hari isnin sangat bagus..tak adalah bangun tidur,dok termenung tepi katil berfikir " nak keja ke tak"..memang tak ada langsung pagi tadi..badan rasa segar sangat..mesti mama mimpi best kan sampai mood pun bagus..huhuhu..

Malam tadi..or subuh  tadi, tak tahu pun jam berapa, mama macam bermimpi..seronok sangat mimpi tu..mama mimpi mama tengah dodoikan baby dalam buaian..siap nyanyi-nyanyi dengan selawat lagi..alhamdulillah..memang rasa hilang segala sakit mama..tapi mama mimpikan baby mana yerk? mama mimpi Mia ker or itu petanda mama nak dapat rezeki yang mama tunggu-tunggu? petanda Mia akan dapat adik untuk temankan mama dengan papa kat dunia ni? mama dodoikan baby tu..bila dia nak tidur, mama cium-cium dia tapi baby tu tak nangis..baik macam Mia je. Dulu Mia sakit, Mia tak nangis pun, Mia diam je kan, kecuali bila Mia lapar nak susu..tapi bila dengar tangisan Mia, hati mama jadi sakit sangat sebab mama tak tahu macam mana mama nak tolong Mia agar Mia tak rasa walau sebesar hama pun sakit tu..doakan mama yer sayang, andai itu pengganti Mia..Mia tetap anak sulong mama..tak ada siapa yg boleh rampas takhta Mia dari hati mama.

Semalam papa cari ikan tak jumpa kan, hari ni papa dapat ikan koi! beli kat kedai..siap lagi dengan aksesori..ummm papa ni kalau mama beli macam-macam, papa kata mama membazir, tapi kalau papa yang beli macam-macam tak apalah pulak. Ini tak adil! Boleh lagi tu senyum-senyum..Eeeee geramnya papa ni, macam nak gigit-gigit je papa ni. Lagi tak adil, papa bela ikan, pastu mama pulak yang kena tukar kan air aquarium tu setiap kali kotor..argggg memang menggugat perasaan betul papa ni.

4 comments:

de' Elle Norizi said...

moga2, termakbul doa.
ada lah adik Mia dalam masa terdekat ni. Amin

Min said...

adoyai! ada orang nak kena gigit nanti...! anyway, semoga rezeki yang ditunggu2 akan tiba... Insya Allah!

Jue-Isteri_Ibu said...

insya allah..amin..

ieda said...

insyaAllah mungkin ada rezeki untuk mamanurin.doakan yang terbaik. amin

Popular Posts