February 22, 2012

Sendu Di Hati

Harini tetiba jadi rindu sangat, rindu yang tak bertepi, rindu yang takkan pernah padam, rindu pada DIA..rindu pada rasulNYA dan rindu pada Mia juga.

Rindu pada Allah, benar-benar membuatkan mama rasa sangat tidak berdaya, mama rasa sangat kerdil, bukan kerdil tapi tersangatlah berdosa sebab mama takut mama tak dapat menjadi hambaNYA yang bertanggungjawab. "Ya Allah, ampunilah selalu hambaMu ini, bimbinglah dan sinarilah hati ini, moga aku tidak kan berpaling dari suruhan MU, moga aku akan terus menjadi hambaMU yang senantiasa mengingati dan merinduiMU.

Rindu mama pada insan terpuji, membuatkan hati rasa pilu, mendengar namanya juga membuatkan hati jadi sebak, inikan pula apabila selawat padanya. Muhammad sangat indah, tak terbayang rasanya andai dapat berjumpa rasullullah walau hanyak sedetik di dalam mimpi..

Rindu mama pada Mia juga menambahkan sarat rindu itu. Mama rasa sunyi dalam rindu. Hari ini memang terasa sendu yang mendalam dalam hati. Airmata bergenang gara-gara sendu melanda, bertambah gelora kerna ada teman yang sudi meminjamkan bahu walau hanya melalui sms.

Rindu itu sangat kejam sebab rindu itu sangat sakit!

No comments:

Popular Posts