October 14, 2010

Tentang Jalan Berdua

Lama sungguh jari jemari mama tak menari kat keyboard lappy mama ni..banyak sangat nak bercerita tapi tak kesampaian..mama tak serajin kawan-kawan blog mama yang lain, hampir setiap hari ada sahaja entry baru dari diaorang..lagipun diaorang ada sesuatu yang diaorg boleh ceritakan..cerita tentang anak-anak..

Mama tak ada cerita, nak cerita tentang Mia..ummmm sebab Mia tak ada..nak cerita apa yang Mia buat sekarang pun mama tak tahu, cuma boleh berangan-angan yang Mia tengah bermain macam anak-anak kawan mama yang ada disini..Mia menjerit-jerit macam kakak Aqilah, Mia selerakkan rumah macam Iman Harith buat selalu..ekekeek tapi tak ada pun citer yang macam tu..Mia kat sana..mama tak nampak Mia buat apa..Mia buat apa sayang? Please story to me..citerlah kat mama supaya mama boleh citer kat papa pula..

Mama citer apa yang mama buat weekend lepas ya..hari Sabtu lepas, ada jemputan launching rumah baru, lepas tu pergi launching rumah baru tu, kami ronda-ronda kat KL..ummmm papa la..sebuk nak ambil gambar..kalau Mia ada, tentu gambar Mia aje yang ada dalam camera papa tu..camera baru!! tu yang papa acting macam dapat segunung intan..kami singgah tengok orang main layang-layang kat Kepong..bestnya Mia. Mama nak main layang-layang tapi papa tak kasi beli, dah ler tak kasi mama beli, papa tu asyik busy tangkap gambar orang dok main layang-layang..dengki kan papa tu kat mama..seronok tengok budak-budak main layang-layang, lagi seronok bila mak-mak dengan ayah diaorang terjerit-jerit suruh anak masing-masing lepas kan tali layang-layang tu bila dah start ditiup angin..kalau la Mia yang main, mama rasa, suara mama lagi kuat dari diaorang, silap haribulan mama yang tergedik-gedik kat padang tu kan..kan Mia? Ni gambar yang papa ambil..




Ahad pula, pergi ronda-ronda lagi..yer la Mia, bosan dok rumah sebab Mia tak ada..mama dengan papa pergi memenatkan diri sendiri kat Putrajaya..tangkap gambar lagi hahahhaa..poyo je kan..jangan malu tau Mia, mama layan je papa..okaylah jugak gambar tu..dah memang tak lawa, tak cantik, so gambar mama pun tak lah macam model..

Mama suka this picture

Yang ni pun mama suka


Practice make perfect...kena belajar lagi


Kalau la yang dok main basikal ni..Mia

Bestnya andai Mia ada..sukanya hati mama andai kanak-kanak yang mama lihat bermain layang-layang, kanak yang terjerit-jerit, kanak-kanak yang menangis dan kanak-kanak yang terloncat-loncat tu adalah Mia anak mama..tapi sedih, cemburu pun ada sebab, itu anak orang, buah hati orang, kesayangan orang..bukan anak mama..

2 comments:

Yasmin Nabilah.. said...

bestnya ada kamera baru..:) cantik la mama gambar bunga tu..hehe..:)

p/s: mama..klu tgk budak2 main, ina sayu..sebab Nabila belum tentu dapat main mcm tu sekarang nih..Macam mama kata andai Mia ada, pasti Mia mcm budak2 dlm gambar tu..tapi bagi ina..Nabila ada pun belum tentu Nabila main mcm budak-budak tu..huhu..

MaMaNuRiN said...

ummmmm papa mia tu mmg suka gadjet..alaaa biasa aje ina..a'haaa mamanurin pun suka bunga tu..

ishhhh jangan cedih ina, insyallah satu hari nanti pasti nabila boleh main macam tu jugak, tak dapat main macam budak-budak tu pun tak apa, janji dia sihat, dia boleh main sikit-sikit pun dah kira alhamdulillah kan..dari tak ada langsung kan? jangan putus asa..

Popular Posts