February 15, 2011

Airmata Dipagi Maulidur Rasul

Airmata menitis lagi membasahi hari yang paling bermakna.Maulidur Rasul..

Mia, tadi mama jengah-jengah blog mummy ayu..ibu adik alanna yang bersama Mia kat sana..tetiba aje rasa nak melawat rumah pink yang mummy dengan daddy dia buat khas..mama pula terklik kat entry yang daddy adik alanna buat..mula tu mama aksyen sebab mama tahu dan konon kuatlah tak kan menangis punyer..baru baca sikit dah menitis airmata mama..bukan tak pernah baca entry daddy adik alanna tu, malah dah banyak kali mama baca tapi still menitis lagi, menitis airmata mama sebab mama juga melalui apa yang mummy dan daddy adik alanna alami..mama ni suka nangis kan?

Tadi mama tengok Al-Kulillayh kat TV3 bertajuk Pengorbanan Abadi..sayu je hati..rasa kerdil sangat-sangat mama di bumi ciptaan Allah ini..bagaimana nabi kita, hingga saat-saat terakhir pun masih lagi mengingati umat-umatNYA..masih lagi mengambil berat akan hal umatNYA..mana mungkin mama akan dapat menjadi seperti baginda rasullullah..mama tidak mempunyai kesabaran yang tinggi, mama tidak juga mempunyai hati yang cekal dan tabah tapi mama ingin menjadi umat baginda yang baik..amin amin amin. Mama harap, mama serta papa akan memperoleh kekuatan dan kesabaran seperti baginda rasul kita sayang, sabar dan tabah dalam menghadapi dugaan dan rintangan.

Mendengar alunan selawat dan zikir..mengalunkannya, benar-benar membuatkan mama rasa kecilnya diri mama..alangkah bahagia dan bertuahnya mama andai mama dapat menjejakkan kami mama ke sana..keTanah Suci Mekah, menziarahi makam rasullah..menitis lagi airmata mama, kerana mama rasa rindu sangat..rindu sangat pada rasullullah kita, rindu pada Mia..Ya Allah berkatilah hidup kami Ya Allah, kami hamba-hambaMU yang lemah..

3 comments:

Min said...

Insya Allah mamanurin, moga kita sama2 menjadi umat yg bakal bertemu rasulnya di akhirat kelak... amin...!

Mayyonnizz said...

assalm mama,

jgnlah baca lg..YER.. ayu pun kalo baca balik..n3 lama-lama..akan nangis sampai sakit kepala...rasa mcm baca kisah sedih org lain yg ayu sendiri tak pernah baca...rasa mcm betul ke ayu yang lalui semua ini...???

pastu badmood.. so mama jgn baca lg..tak baik utk kesihatan...
mama..mkn folic acid byk2 k...insyaalah lekat..NIA pulak nt...:P

Mamanurin said...

ekekeekek..ok ok ok mama cuba hehehe..yup! betul ayu, itu kisah ayu, kisah tentang kekuatandan ketabahan ayu suami isteri..insyallah, moga moga masin mulut ayu, nanti leh kongsi dgn mama andai rezeki mama ada hehehe

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...