March 29, 2011

Failed!! Please Try Again


Saat yang begitu memilukan..arini mama menangis dalam bilik doctor, depan doctor and nurse, menangis depan papa juga..terisak-isak tanpa bicara..hanya mengharap agar papa mampu membantu mama untuk berkata-kata kala doctor inginkan kepastian mama..mama ingat mama tak akan menangis depan doctor lagi tapi mama tak berjaya..


Failed..please try again..uhhh!!! everytime failed aje mama rasa macam nak stop dari berusaha tapi mama tipu je, sebab kejap aje mama rasa macam tu, lepas tu mama start lagi dengan pelbagai rancangan..mula tu rasa dah malas nak pikir pasal treatment dan segalanya, nak enjoy kala hidup masih diberi olehNYA, tapi entahlah kerinduan yang bersarang, rasa sunyi bila berdua membuatkan mama nak juga buat treatment lagi..tadi suara mama tak terkeluar bila doctor tanya apa yang mama nak buat..no idea sebab tengah menangis, mengharap agar papa berikan jawapan untuk mama, tapi papa kata kat doctor terpulang pada mama, mama nak apa..uhhh!!! still tak ada jawapan dari mama..doctor still setia menanti, masih lagi memberi pandangan dan penerangan tentang treatment-treatment yang sepatutnya..and doctor suggest mama dengan papa buat ICSI..mama masih lagi berlinangan air mata sebab mama rasa tersangatlah down..nurse masih setia menghulurkan tisu..jawapan diperlukan agar doctor mampu membuat plan untuk mama dan papa..thanks to papa sebab selalu support mama..so next month we go for ICSI yang lebih kurang procedurenya macam IVF.. terima kasih papa!!


Untuk cycle ni, setelah treatment IUI lepas yang mama dah failed, cycle ni still doctor decide untuk IUI again hope this is the last IUI and mama pregnant..ubat still tak berubah, dan doctor kasi mama DHEA punya ubat, moga kali ini lebih baik dari yang sebelumnya..malam ni dah kena start again ubat-ubat mama..demi zuriat yang mama dan papa idamkan, mama sanggup buat apa saja, mama sakit untuk itu..

8 comments:

Yasmin Nabilah.. said...

Sayunyer baca entry mama..:(
mama usaha lagi ye..jgn putus asa.ina yakin mama boleh dpt zuriat penyambung kasih syg mama dan suami.ina sentiasa mendoakan agar mama dikurniakan anak yg sihat.Amin..

ICAZIESYIRA said...

speechless. Masing-masing ada dugaan tersendiri. Semoga terus tabah dan jangan putus asa. Ica doakan sinar bahagia buat mama yang tidak kenal erti jemu dalam berusaha. Insyaallah

Mamanurin said...

ina,ummm ahhh sedih sangat..that doctor, memang dah lama dengan mama, sebelum mama pregnantkan arwah lagi..dgn dia juga lah yang sambut arwah lahir..huhuuuu mmg diaorg kena sediakan tisu kalau mama masuk bilik doc hhehhe

ibuayesha,

insyallah, moga kali ini usaha mama lebih diberkati dan di rahmati allah.

Bicara hati ibu aisya said...

Salam mama,
Sedeynya baca entry nih.Mama terus banyak bersabar yer.Insyaallah pasti ada balasan atas setiap pengorbanan dan airmata mama.Saya doakan agar segala impian tercapai dan mama dikurniakan zuriat yang sihat, comel dan bijak.
Hug untuk mama :)

Mama, sekadar cadangan...mama try makan biodex.Kawan saya 4 tahun mencuba pelbagai kaedah dan rawatan tapi lepas 2 bulan makan biodex dia preggy.Kuasa tuhan..Hanya DIA yang lebih mengetahui.

NrlAidaHml said...

Sedih..tapi mama sabar banyak2 ye..Mommy pon tumpang sedih sgt bile treatment ni Failed..Takpela,InsyaALLAH kalo Mama still tak putus asa Allah akan bantu..We'll always support u mama...Luv UUUUUuuuu..

papaYA said...

Salam perkenalan,

Mendoakan agar segalanya berjalan lancar.. Saya juga sedang berusaha..

Take care dear..

p/s: Minta izin link blog awak ye :)

-Yaya

Mamanurin said...

salam perkenalan yaya -:)

terima kasih..moga kita semuayang berusaha untuk anuagerah terhebat dari Allah akakn berjaya..

p/s : boleh apa salahnya..tak ada yg menarik lagi tertarik kat sini cuma luahan rasa seorang ibu yang kehilangan

Lady Mira said...

mama... menitis jugak airmata baca entry ni. Harap next cycle will be a BFP!!! Sama2 kita berdoa!

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...