May 25, 2011

Awan Berarak Mendung, Hujan Yang Turun

tadi mama tengok 360 @TV3. Masih berkisar pada kejadian yg begitu memilukan, tentang kejadian yang menimpa anak-anak yatim dan pelajar serta guru mereka di Hulu Langat pada Sabtu yang lepas. First mama tengok kat ruang tamu tapi mama lari..lari tengok dalam bilik sebab tak nak papa tengok mama sedih..

Memang sedih, memang pilu. Hati rasa tersayat pedih luka berdarah tapi mama tak ada kata-kata yang sempurna yang cantik untuk disusun agar terluah segalanya..siksa sangatkan? Sedih sangat bila ditayangkan di skrin TV, saat mereka dijumpai, saat mereka disempurnakan, saat kucupan terakhir dari keluarga tersayang..argggg sakitnya perasaan, sambil menaip ayat kelu kesah ini, airmata terus menitis..

Entah kenapa, mama rasa macam nak meraung sekarang sebab mama teringat sgt pada Mia anak mama..rasa rindu yang tak terluah, rasa sedih yang amat perit. Perasaan yang semakin membara bermula sejak kejadian tanah runtuh itu..mengingatkan sangat-sangat mama pada Mia. Mama rasa sedih sangat sekarang..mama rasa rindu yang teramat sangat sekarang..mama rasa tersiksa sangat..mama rasa lemah..mama rasa tak bermaya..astaghrafilrullah al-azim!

Mia mama tentu dah jumpa dengan abang-abang tu kan? Tentu Mia mama sukakan sebab mesti abang-abang tu baik, tentu berseri-seri kan wajah mereka, macam Mia jugak..aduh rindu!

4 comments:

Mrsboxz said...

Mama Nurin,...Mama Damia pun rasa sama.Rasa mcm disayat2 hati ni.Tangisan ibu bapa mangsa,mengingatkan saya betapa pilunya kita yg kehilangan anakanda ini.Terus sy tertidur,tertidur dlm kerinduan...dlm sebak di dada yg teramat.Anakanda kita telah selamat di sana,aman dan tenang.Bagaimanakah nasib kita nanti?Semoga kita tergolong dlm kalangan mereka2 yg DIKASIHI NYA...aminnn...(MamaNurin,Mama Damia sedihhhh..huhuhu)

jannahshahab said...

sedih sgt sy bc entry ni...bykkan bersabar ye mama...sy sendiri menitiskan airmata...walau saya x pernah rs kehilangan, tp sy dpt rs kan perit yg bagaimana...sy mohon pada Allah yang Maha Kuasa, gantikan la Mia pd mama ini secepat mungkin..amin

MaMaNuRiN said...

mama damia,

mama pun sama, terlelap dlm tangisan kerinduan..sampai terbawa kat opis..so tadi pun ramai yang ingat mama cuti sebab arini mama diam aje..

MaMaNuRiN said...

jannah,

terima kasih kerna sudi drop by kat sini..umm -:( mmgrasa teruk sgt..insyallah, amin amin yarabilalamin..moga allahberkati doakita semua

Popular Posts