May 6, 2011

Bila dia bersuara..hadiah

birthday gift and cards from kawan mama
sambung entry semalam..mama suka sangat dapat balik rumah maktok sebab dapat pergi rumah banglo Mia..rindu sangat-sangat..rasa macam Mia tahu aje mama dia ni datang dengan papa..entah kenapa mama rasa tenang sangat bila berada kat sana..mama suka suasana kat sana..cousins Mia semua nak ikut mama, ingat nak pergi jenjalan la tu..siap kena soal siasat lagi dengan Aqilah yang sebaya dengan Mia kalauMia tak tinggalkan mama...-:(

Aqilah    : mama nak pergi mana? (panggil mama konon dapat ikut la)
Mama     : mama nak kuar, why?
Aqilah    : dengan siapa? (ishhh dah macam polis kan?)
Mama    : ummm naper? kakak nak ikut ker? (mama nampak aje dia dok mengangguk kepala)
Iman      : nak itut mama long (kejap panggil maklong..kejap panggil mama long)
Aqilah   : tak boleh..adik iman kena jaga rumah..kakak je ikut..kan kan kan maklong (see..dah
                panggil  maklong pulak)
Iman     : nak ikut (sambil pegang kaki mama)
Aqilah  : nak ikut..
Mama   : okay..maklong nak pergi kubur baby maklong, qilah dengan iman dok dgn maktok, nanti
               maklong beli ikan macam kat rumah maklong, beli kereta besar dengan basikal    
               untuk qilah dan adik iman..ok?
Aqilah  : Ok..janji? (ayo! ini budak banyak teruk)
Iman    : nak keter..keter..vroommm vroommm
Aqilah : kak batisha dengan atiyah dapat tak maklong? (alamak..dia dah atur semua cousins dia)
Mama : tak..kakak batisha dah ada basikal kat rumah dia..atiyah pun sama..(dlm hati, tauke balak pun
             bankrap hehehe)..ok..maklong pergi dulu tau?
Aqilah : Ok..lampu merah, ayah kata kena berhenti, hijau baru jalan..kuning kena sedia..ok? ok?
Mama : Ok..dah dah maklong dah lambat..

Fuh!!! penat kan? seperti dijanjikan, lepas pergi banglo Mia, mama dengan papa pergi cari ikan bersama bekas plastik (tak boleh beli kaca, karang iman angkat, pecah)..beli basikal dan kereta besar untuk qilah dgn iman naik..balik rumah, melompat tak terkira bebudak tu..ahaks!! mama kena tegur dengan tok ayah sebab belikan diaorg basikal dengan kereta..tok ayah kata, banyak sangat dah mainan kat rumah..

Seronok bukan kepalang diaorg dapat main..mama pulak seronok tengok diaorg happy..mama cakap kat papa "seronok kan? kalau ada Mia,sure lagi seronok..tentu macam aqilah kan, mulut tak berhenti bercakap..pot pet pot pet"..papa senyum tanpa banyak komen hahha..tangkap syahdu la tu..

Kat atas tu,gambar hadiah yang mama terima dari kawan-kawan mama..terima kasih atas semua wish dan doa..atas kad dan hadiah..atas segala kiriman sms dan mms..huhuhuh..still waiting hadiah dari papa ahaksss!!!

2 comments:

Mrsboxz said...

Mama Nurin,kerusi biru yg kat belakang hadiah2 tu adalah hadiah besday jugak ker? bestnyerrr..Mama Mia lama dh berkenan kerusi tu tp Papa takut nk beli,bsr sgt..cml kan?....hehehe

MaMaNuRiN said...

Ekekekeekke mama damia, yg ni jenis besar, ada yg comel lagi kecik sikit..comel kan

Popular Posts