May 22, 2011

Peristiwa Di Petang Sabtu


Peristiwa yang menggemparkan..yang menyayat hati..mama terima perkhabaran dari kawan mama yang kerja polis..masa tu mama kat Kota Damansara tengah cuci kereta..baru nak mula hujan..sebak sangat rasa, hati jadi pilu, mama pergi bagitahu kat papa "papa, rumah anak yatim kat Hulu Langat kena tanah runtuh, ada anak-anak yatim yang meninggal" air mata mama dah bergenang..uwaaaa rasa nak menangis..entah kenapa mama begitu sensitif tentang anak-anak yatim..sebab mama tak ada anak? ehh bukan tak ada, pernah ada tapi anak mama dah pergi dulu, pergi sebab dia hanya pinjaman pada mama dan papa.Walaupun hakikatnya mama tak puas dgn kehadiran dia disisi mama, tapi itu anugerah yang tak ternilai buat mama. Andai diletakkan segunung emas dan selautan intan berlian, mama tetap akan pilih anak mama..


Tak dapat mama bayangkan keadaan anak-anak ini, ketika kejadian berlaku..sakitnya perasaan..lumrah alam, kadangkalakita tidak dapat mentafsirkan apa yang bakal kita hadapi seperti kejadian yang memilukan ini.Ya Allah, Kau permudahkan jalan bagi anak-anak ini ke syurgaMU, kuatkan iman dan tabahkan hati keluarga serta kawan-kawan mereka untuk menghadapi kehilangan yang bukan sedikit ini..bantulah mereka yang dalam kesakitan..sesungguhnya hanya Kau yang mengetahui, hanya Kau yang Maha Penyayang..Amin.

1 comment:

mama akid said...

sedih bc entry ini.....dugaan kita berlainan caranya..setiap manusia telah tertulis dugaan masing2...kesabaran itu perting..

Popular Posts