January 6, 2009

Kerinduan

Sayu pilu berlagu dihati, ingin ku luahkan namun apakan daya
hati menjerit ingin berkata..tapi apakan daya, tiada suara
ingin ku terbang riang umpama burung dipagi hari tapi tidak ku mampu untuk melebarkan sayap kerna aku umpama pungguk yang rindukan bulan..tapi aku bukan pungguk..

Aku hanyalah seorang ibu yang merindui kehadiran zuriat untuk disayangi..semua orang berkata, aku ni kuat dan cukup tabah untuk mengharungi pahit satu KEHILANGAN kerna itu allah kurniakan aku dugaan ini..cukup kuat kah aku?? Argggg terasa ingin menjerit tapi apakan daya, jeritan jugak tidak kedengaran..ada yang terbuku untuk diluahkan tapi aku tetap gagal untuk melaksanakanya.

Kehilangan membuatkan aku seolah menjadi perindu yang setia. Hati seorang ibu tidak dapat menandingi perasaan yang lain, aku sanggup sakit demi anak ku..tapi apakan daya, allah tahu yang terbaik untuk dia..

Dikala ini, aku tetap menjadi penunggu setia..menunggu kehadiran zuriat-zuriat ku.Moga disatu saat dan ketikanya, aku tidak perlu lagi menjadi seorang perindu.

3 comments:

Yummy Yum said...

Allah Maha Mengetahui dan Maha Menyayangi...Allah tahu hambaNya ini seorang yang kuat dan tabah, Allah sayangkan ko Zir...mintalah dengan Dia, mengadulah dengan Pencipta kita, sesungguhnya Dia Maha Mendengar setiap keluhan kita dan Dia sangat memahami kita, sebab kita ni hamba Dia...apa yang Allah aturkan untuk kita ni ada beribu hikmah...semoga dengan dugaan ni, jiwa kita lebih dekat denganNya...Allah Maha Mengetahui Zir...Insyallah akan ada harapan untuk kita jugak nanti

Loving Memories said...

thanks yamm for the support

baitijaafar said...

tabahkan hatimu~
akak boleh~
ALLAH x beri ujian kpd sesiapa yg x mampu menghadapinya~
setiap ujian drNYA diberi berdasarkn kemampuan kt~

Popular Posts