January 7, 2009

Tak kan ku perpaling dariMU

Semalam aku tertidur bertemankan airmata..airmata kerinduan..airmata keinsafan dan airmata yang aku pun tak tahu kenapa..terisak-isak aku nangis..hubby cuma mampu memujuk, walaupun dia sendiri tahu dia tak mampu untuk memujuk.

Terasa betapa kerdil aku sebagai hambaNYA..aku memujuk hati yang berduka lara, melawan kerinduan agar aku mampu terus melangkah dan melangkah ke depan untuk mencari satu kebahagiaan..kebahagiaan yang kekal selamanya.

Alhamdulillah, syukur aku padaMU ya allah kerna memberikan pada hambaMU yang lemah ini, seorang suami yang tabah dan kuat untuk membimbingku dan bersama menongkah arus kehidupan dengan penuh sabar.

Syukur aku pada MU ya allah, kerna menjadikan hambaMU ini seorang ibu..walaupun untuk seketika namun aku bersyukur atas kurniaanMU padaku ..hadiah dari SYURGA..betapa indahnya meniti hari-hari bahagia dikala detik menginjak masa diwaktu awal kehamilan..indahnya saat itu.Masih terasa insan teristimewa berada didlm kandungan..bergerak-gerak..aku sunggu merindui saat itu..dikala ku lihat degupan jantungmu di skrin monior..betapa agungnya kuasaMU ya allah..

Aku hambaMU yang lemah, masih lagi cuba untuk menjadi seorang yg sabar, kuat dan tabah..bantulah hambaMU ini ya allah..berilah hambaMU kenikmatan seorang ibu.

No comments:

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...