January 9, 2009

Manusia Itu selalu diuji

Aku seumpama layang-layang yang kehilangan arah..cuba mencari tiupan angin dan akhirnya aku tersangkut pada tangkai kerinduan..rindu yang amat sangat. Namun aku berusaha memujuk diri bahawa kita sebagai manusia sentiasa di uji..setiap manusia di uji Pencipta iaitu Allah sebagai tanda kasih dan sayangNYA pada kita makhlukNya.

Aku bawa diri yang sepi dan hati yang penuh kerinduan ke pejabat, melarikan diri dari rindu dan kesedihan yang melanda, aku kuatkan diri, cekal kan hati untuk tidak berfikir dan untuk tidak mengingati kepahitan yang aku lalui..aku menyibukkan diri walaupun sebenarnya hari ini, tiada kerja yang boleh dilaksanakan di office..aku menjadi terlalu penat..jadi terlalu sesak dan satu ketika aku terasa seolah-olah aku akan tumbang..aku ingatkan diri yang aku perlu kuat, kalau aku tumbang di office, tentu keadaan akan jadi huru hara dan yang paling penting mesti hubby ku akan bertambah risau.

Disaat ini, aku terasa ingin pulang ke pangkuan keluarga..berada di antara mereka..mak, abah, adik2 dan anak sedara yang bertiga..rindunyaaa..terasa ingin memeluk mereka dan meluahkan segala yang terbuku dan terpendam di hati..aku ingin mereka tahu, aku yang kelihatan tabah menerima segala duagaan sebenarnya adalah seoang yang TERLALU LEMAH..

Hati dan perasaan kebelakangan ini menjadi lebih sensitive..aku ingin lari..lari dari segalanya tapi kemana harus aku melarikan diri?Mia.. saat ini, mama benar-benar berharap anak mama ada disamping mama..menemani mama yang keseorangan..papa? entah..mama pun tak tahu kenapa mama merajuk..or papa ker yang merajuk dgn mama sayang?

Ya allah, bantulah hambaMU ini..sesungguhnya manusia itu selalu diuji..bantulah kami melalui segala ujianMU dengan penuh sabar dan beriman. Bimbinglah kami, agar kami sentiasa mengingatiMU ya allah dikala kami susah dan senang.

Amin

No comments:

Laut Biru

lautan biru tenang dan damai disini pasti beriringan ditepian pantai suatu hari nanti lautan biru kadangkala gelora kadangkala tenang...