November 27, 2010

Rasa Kasih Seorang Ibu..Rasa Cinta Seorang Anak

Ketika ini, Sabtu yang dingin, sambil menemani papa dengan rutin dialysis, mama meluangkan masa dengan membaca blog kawan-kawan mama..namun tetiba mama sedar..sedar macam malam tadi ketika sedap-sedap Mia mengintai mama (dlm mimpi) papa pula kejutkan mama sebab papa sakit..

Mama baru sedar, hampir kesemua kawan blogging mama mempunyai anak-anak yang comel, yang menggembirakan hidup mereka dengan telatah mereka yang cute, kelakar dan penuh dengan warna-warni..walaupun ada diantara kawan mama yang mempunyai anak-anak yang istimewa, tapi mereka tetap mempunyai peneman dalam kehidupan seharian mereka sayang..mama rasa terpegun bila kawan-kawan yang ada anak-anak yang istimewa ni begitu tabah saban hari mengharungi suka duka mereka dengan amanah dari Allah ini..mereka masih terus merusaha mencari yang terbaik untuk buah hati mereka..moga Allah permudahkan urusan mereka ya Mia..

Mia sayang, ada satu entry mama baca tadi...mama suka sangat..ada perasaan halus yang menjalar, ada rasa cemburu pun ada..alangkah bahagianya mama andai mama boleh menjadi seperti Ummi Min yang dikelilingi anak-anak yang hebat, anak-anak yang begitu menyanyangi ummi dan babah mereka..jangan sedih Mia, mama pun tahu Mia sayang mama, sebab tu Mia kena pergi kan..Mia pergi dulu sebab nak tunggu mama kat sana kan..Mia, perenggan terakhir entry Ummi Min begitu menyentuh hati mama...menitik jua airmata mama bilamana anak-anak Ummi Min tak nak ummi diaorg "pergi''dulu..sayangnya mereka pada ummi mereka kan..macam Mia juga..yang paling menyentuh hati dan perasaan seorang ibu macam mama ni, bila anak-anak ummi min terus peluk ummi and menangis...arggggg..touching sangat Mia..entah bila mama berpeluang merasa situasi macam tu kan..


1 comment:

Min said...

terima kasih sudi menjadi pembaca blog kak min. moga ianya mampu memberikan sesuatu yang baik untuk dikongsikan. bersabarlah dik, insya Allah... ada rezeki tu nanti... amin!

Popular Posts