November 10, 2010

Sambungan.. Malaikatmu

Dear Mia,

Dah read mama punyer entry? ummm anak mama tak payah baca entry mama kan sebab anak mama dah kembali kepada Dia yang lebih berhak..ya Mia, if Mia kat sini, mama yang akan melindungi anak mama, memberi kasih dan sayang yang tak berbelah bagi, tak akan ada "orang jahat" yang akan berani mendekati anak mama, mama yang akan memahami tutur bicara anak mama walaupun Mia hanya berbunyi ma..ma..huk huk..thee teeee..semuanya mama pasti paham..

Tadi masa kat office, ada kawan mama tegur..bukan tegur dengan bersuara tapi siap hantar PC Notes lagi.."akak, akak ok ker? nampak macam lain je..macam sedih je".. nampak teruk sangat ker Mia wajah mama ni kalau mama sedih? buruk ya muka mama?..mama hanya jawab "akak ok je..jgn risau, cuma rasa lain sikit..macam rasa rindu je" tatkala tu airmata mama dah bertakung..tak tepon papa? ishhhh tak nak call papa, mama ni dah la "keme'me" karang tak pasal-pasal dengar suara papa aje pun dah boleh nangis..

A'ha Mia, mama rasa rindu sangat..rindu sangat nak peluk Mia..hari tu mama dah kasi hadiah buat Mila anak kawan mama..ekekekke auntie su call, kasi Mila cakap dengan mama.."tima kasih mama zie" uhhh sayang, sebaknya hati mama..sian kan kat mama sebab nak kasi hadiah kat Mia tapi Mia tak ada..terpaksa pula kongsi "sayang" orang lain..

Rindu mama pada Mia, rindu mama juga pada papa..walaupun papa selalu ada dekat mama, mama masih lagi rasa rindu kat papa sampaikan papa kekadang cakap "apalah mama ni, kan papa dok berkepit aje dgn mama"..yang dok berkepit pun rasa rindu serindu rindunya, inikan pula yang telah pergi..

Mia, nanti bagitahu kat malaikat  yang menjaga Mia kat sana, "mama saya tengah sedih, mama saya rindu saya, mama dan papa saya perlukan saya, tapi saya hanya pinjaman sebab itu saya disini, boleh tak tolong mama dan papa saya?..bagitahulah kat Dia..pohonlah pada Dia wahai anakanda mama. "kasihanilah mama dan papa saya, ampunilah mama dan papa saya, berikanlah mereka kekuatan..berikanlah mereka pengganti saya, sebab mereka tak pernah berhenti menyayangi dan merindui saya..tak pernah melupakan saya dan yang paling penting, mereka tak pernah melupakanMU"

Terima kasih wahai anak..terima kasih Mia..hingga akhir hayat kami, Mia tetap dihati walau seribu pengganti yang tiba, Mia dan mereka tetap bertakhta dihati kami..

No comments:

Popular Posts